การพัฒนาสินค้าหรือบริการเพื่อก้าวสู่การเป็นผู้ประกอบการ
คำอธิบายรายวิชา (Course Description)
การพัฒนาสินค้าหรือบริการเพื่อก้าวเข้าสู่การเป็นผู้ประกอบการ ที่เริ่มจากการเข้าใจวิธีการวางแผนการเงินส่วนบุคคลของกลุ่มลูกค้าในการเลือกซื้อสินค้าหรือบริการ วิธีการเลือกซื้อสินค้าหรือบริการของกลุ่มลูกค้า การวิเคราะห์ คุณสมบัติ จุดแข็ง จุดด้อย และกลุ่มเป้าหมายของสินค้าหรือบริการนั้น ๆ การวิเคราะห์ ความเสี่ยงและโอกาสของสินค้าหรือบริการนั้น ๆ จากผลกระทบของเปลี่ยนแปลงสภาพแวดล้อม เศรษฐกิจ การเมือง และสังคม การนำข้อมูลจากการวิเคราะห์ไปพัฒนาหรือสร้างสินค้าหรือบริการใหม่ที่ตอบโจทย์ต่อการเปลี่ยนแปลงของโลกได้อย่างทันท่วงที การระบุจุดแข็งจุดอ่อนและกลุ่มลูกค้าของสินค้าหรือบริการใหม่นั้นได้ การหาข้อมูลสนับสนุนแนวคิดและการออกแบบสินค้าหรือบริการใหม่ การสร้างแผนธุรกิจด้านการจัดการทางการเงิน การลงทุน และการตลาดอย่างง่ายสำหรับสินค้าหรือบริการนั้น ๆ
Product or service development for becoming an entrepreneur starting with the understanding on how your customers plan their personal finances for buying a product or a service. Selection criteria of your customers for that product or service; Analysis of features, strengths, weaknesses and target groups of that product or service; Risk and opportunity analysis of that product or service from the impact of changes in the environment, economy, politics, and society; Taking the analyzed information to develop or create a new product or a new service that align to global changes in a timely manner; Identifying the strengths, weaknesses and customer groups of that new product or service; Gathering support information and designing the new product or service; Creating a simple financial management, investment and marketing business plan for that product or service
Product or service development for becoming an entrepreneur starting with the understanding on how your customers plan their personal finances for buying a product or a service. Selection criteria of your customers for that product or service; Analysis of features, strengths, weaknesses and target groups of that product or service; Risk and opportunity analysis of that product or service from the impact of changes in the environment, economy, politics, and society; Taking the analyzed information to develop or create a new product or a new service that align to global changes in a timely manner; Identifying the strengths, weaknesses and customer groups of that new product or service; Gathering support information and designing the new product or service; Creating a simple financial management, investment and marketing business plan for that product or service
รหัสวิชา (Course code)
969-032G3
หน่วยกิต (Credit)
2((2)-0-4)
สังกัด (Affiliation)
วิทยาลัยการคอมพิวเตอร์ College of Computing
วิทยาเขต (Campus)
ภูเก็ต (Phuket)